Sport

Trainingswijzen

Bij iedere oefening wordt onderscheid gemaakt tussen de trainingswijzen “Droog”, “Massa”, “Kracht” en “Combinatie”. Hieronder worden ze stuk voor stuk toegelicht:

Droog trainen wil zeggen dat je traint om de spieren beter tot uiting te laten komen door voornamelijk lichaamsvet te verbranden. Het primaire doel hierbij is dus het verbeteren van de spierdefinitie en niet zozeer het massaler / groter maken van de spieren. Droog trainen betekent dat met relatief lichte gewichten relatief veel reps / herhalingen worden gemaakt. Tevens dienen de oefeningen in een hoog tempo uitgevoerd te worden zonder tussendoor veel rust te nemen. Op deze manier wordt lichaamsvet optimaal verbrand. Wel moet altijd goed gelet worden op de voorgeschreven houding bij een oefening. Dit ter voorkoming van blessures. Een goede ondersteuning bij het droog-trainen met gewichten kan zijn: Hardlopen/joggen, fietsen, zwemmen of andere cardio-bewegingsvormen. Uiteraard is het ook mogelijk een combinatie van deze bewegingsvormen toe te passen. De instructeurs op de sportschool kunnen je helpen bij het samenstellen van een programma dat het beste bij je past om jouw persoonlijke doelen te bereiken.

Voeding

Het is van groot belang dat je goed let op je voeding als je je doelen wilt bereiken. De juiste voeding is namelijk minstens net zo belangrijk als een goede work-out. De voeding moet de trainingswijze aanvullen en ondersteunen.
De diëtist maakt een individueel voorbeeldmenu, een schema dat is aangepast aan jouw leefstijl, doel en voorkeuren. Er wordt gekeken naar je trainingsschema, de duur en de intensiteit van de trainingen en de tijden waarop getraind wordt. Ook wordt er gekeken naar de persoonlijke doelen die jij wilt bereiken. En, niet onbelangrijk, er wordt rekening gehouden met jouw persoonlijke smaak en voorkeuren. Eten moet vooral ook lekker smaken!

vul uw telefoon nummer in en wij bellen u zo spoedig mogelijk terug